Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie.
Zdrowie » Pozostałe » Masaż nóg - masaż wodny, Jak wykonać masaż wodny nóg

Wodny masaż nóg - jak go wykonać w domu?

Informacje o poradzie

MonikaMonika

autor porady:
Monika Paluch

spec. działu: Fizjoterapia

dodano: 2011-09-07 15:47:26

wyświetleń: 3310

Słowa kluczowe

zobacz również

Stan napięcia mięśni nóg oraz opuchnięcia czy skurcze są częstym wynikiem przyjmowania pozycji stojącej lub siedzącej w trakcie pracy. Również noszenie nieodpowiedniego obuwia, a także intensywny wysiłek fizyczny mogą negatywnie wpływać na stan naszych nóg. Można temu zaradzić stosując wodne masaże.

Masażowi wodnemu może się poddać zarówno dzieci, młodzież, osoby dorosłe i starsze. Przedtem należy jednak zapoznać się z przeciwwskazaniami. Zabieg wodny nóg można wykonać w szpitalach, przychodni rehabilitacyjnej, a także w odnowie biologicznej. W masażu tym stosuje się strumień wodny, który skierowany jest na określone partie ciała pod odpowiednim ciśnieniem. Jest on też nazywany biczem wodnym bądź też natryskiem skupionym. Osoba poddana zabiegowi nie zanurza się w wodzie, natomiast polewa się ją wodą zimną albo zimną i gorącą naprzemiennie.

Można także samemu w domu przeprowadzić taki zabieg pod prysznicem, w kabinie. Jeżeli jednak nie mamy kabiny, wystarczy w wannie przytrzymać rączkę od prysznica. Na początku należy sprawdzić, jaką siłę ma strumień wody. Jeżeli masaż przeprowadzany jest po raz pierwszy, należy na początku zmniejszyć siłę natrysku, aby ciało mogło się przyzwyczaić do nowych bodźców. Następnie możemy zwiększyć siłę, dostosowując ją do swoich odczuć. Temperatura wody (ciepła) powinna mieć około 40 stopni. Pod natryskiem nie stoimy w jednym miejscu, tylko obracamy się powoli, aby strumień mógł objąć obie strony.

Na początku zabiegowi poddajemy plecy, klatkę piersiową, stopniowo schodząc w dół, na brzuch i biodra. Na końcu koncentrujemy się na samych nogach. Następnie zmniejszamy temperaturę wody (zimna) około 7-20 stopni i przez 10-15 sekund wykonujemy masaż tak jak wcześniej. Kilka razy zwiększamy i zmniejszamy temperaturę wody. Masaż kończymy zimna wodą.

Czas trwania zabiegu: około 15 minut.

Zabieg ten niweluje ból w nogach, obniża lub redukuje napięcie mięśni, poprawia ukrwienie oraz przemianę materii i przynosi ulgę. Wygładza także skórę, dzięki czemu staje się ona jędrniejsza i zmniejsza się cellulit. Masaż wodny poprawia też kondycję i podnosi odporność organizmu.


Chcesz odpocząć? Wypróbuj masaż tantryczny!
Na czym polega masaż leczniczy?
Na czym polega masaż izometryczny?
Masaż relaksacyjny - jak go dobrze wykonać?
Gdy żar leje się z nieba - sposoby na letnie upały
Na czym polega i czemu służy badanie szpiku kostnego?
0
oceń poradę:

Redakcja serwisu spec.pl zastrzega, iż publikowane porady mają jedynie charakter informacyjny. W szczególności dotyczy to porad prawnych, podatkowych i innych, których udzielanie regulują osobne przepisy. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikłe z zastosowania się do opublikowanych treści.