Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie.
Zdrowie » Leki » Kreatyna stosowanie, Jak stosować kreatynę

Jak stosować kreatynę?

Kreatyna to naturalny, stały element tkanki mięśniowej. Jest niezbędnym składnikiem wielu procesów zachodzących w żywym ustroju, związanych z wytwarzaniem i przemianą energii. Przez sportowców jest uznawana za najlepszy środek na szybki przyrost masy i siły mięśniowej. Przedawkowana może szkodzić.

Kreatyna jako suplement jest poszukiwana głównie przez pasjonatów sportów siłowych: amatorów i profesjonalistów. Stosowanie suplementów kreatynowych skutkuje zauważalnym i szybkim przyrostem beztłuszczowej tkanki mięśniowej - zwiększenie mięśni obserwuje się już po kilku dniach zażywania specyfiku.

Kreatyna działa w ten sposób, że zwiększa stopień uwodnienia komórek, czyli zatrzymuje w komórkach większą ilość wody. To skutkuje wywołaniem zwiększonego napięcia wewnątrzkomórkowego, odbieranego przez organizm jako sygnał anaboliczny - informację dla ustroju, że należy rozpocząć reakcje syntezy, w tym przypadku m.in. białek.

Dzienne, przeciętne zapotrzebowanie organizmu na kreatynę wynosi ok. 2 gramy, przy czym połowę z tego można uzyskać stosując zdrową, dobrze zbilansowaną dietę, z odpowiednią ilością mikroelementów i witamin.

suplementy na masę keratynaphotoxpress.com


Zasady stosowania kreatyny w postaci suplementów:
- Praktycy zalecają dwa sposoby używana: w cyklach z fazą nasycania lub bez tej fazy. Dostarczanie kreatyny w postaci suplementu powinno odbywać się z przestrzeganiem przerw pomiędzy cyklami. Stwierdzono, że zdolność mięśnia do magazynowania zwiększonej ilości kreatyny słabnie po ok. 4-6 tyg. i nie zmienia tego zwiększenie suplementacji kreatyny. Z tego właśnie powodu po każdym cyklu zalecane jest zrobienie przerwy na ok. 3 tyg.

- Kreatynę zaleca się przyjmować na pusty żołądek, przed treningiem, po treningu, pomiędzy głównymi posiłkami, rozpuszczoną w wodzie lub soku. Niektórzy dla wzmocnienia efektu zalecają przyjmowanie jej z dodatkiem glukozy - by uskutecznić wchłanianie suplementu do komórek mięśniowych.

- Z diety należy wykluczyć używki zawierające kofeinę, która negatywnie wpływa na przyswajanie kreatyny i pamiętać o zwiększeniu podaży płynów.

- Cykl przyjmowania kreatyny składa się z fazy nasycania, podtrzymywania i odpoczynku. Każdy z cyklów przyjmowania suplementu powinien zaczynać się od fazy nasycania, czyli dostarczania kreatyny do mięśni.

Uwaga:

Wśród skutków ubocznych stosowania kreatyny wymienia się: nudności, skurcze żołądka, wzdęcia, częstomocz, nieprzyjemne, bolesne kurcze mięśni. Istnieją też doniesienia, że zbyt duże jednostkowe spożycie kreatyny może prowadzić do uszkodzenia nerek.

Podobne porady:


0
oceń poradę:

Redakcja serwisu spec.pl zastrzega, iż publikowane porady mają jedynie charakter informacyjny. W szczególności dotyczy to porad prawnych, podatkowych i innych, których udzielanie regulują osobne przepisy. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikłe z zastosowania się do opublikowanych treści.