Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie.
Zdrowie » Leki » Kreatyna stosowanie, Jak stosować kreatynę

Jak stosować kreatynę?

Informacje o poradzie

KatarzynaKatarzyna

autor porady:
Katarzyna Kieś-Kokocińska

spec. działu: Profilaktyka i Leczenie

dodano: 2011-02-11 12:57:54

wyświetleń: 3647

Słowa kluczowe

zobacz również

Kreatyna to naturalny, stały element tkanki mięśniowej. Jest niezbędnym składnikiem wielu procesów zachodzących w żywym ustroju, związanych z wytwarzaniem i przemianą energii. Przez sportowców jest uznawana za najlepszy środek na szybki przyrost masy i siły mięśniowej. Przedawkowana może szkodzić.

Kreatyna jako suplement jest poszukiwana głównie przez pasjonatów sportów siłowych: amatorów i profesjonalistów. Stosowanie suplementów kreatynowych skutkuje zauważalnym i szybkim przyrostem beztłuszczowej tkanki mięśniowej - zwiększenie mięśni obserwuje się już po kilku dniach zażywania specyfiku.

Kreatyna działa w ten sposób, że zwiększa stopień uwodnienia komórek, czyli zatrzymuje w komórkach większą ilość wody. To skutkuje wywołaniem zwiększonego napięcia wewnątrzkomórkowego, odbieranego przez organizm jako sygnał anaboliczny - informację dla ustroju, że należy rozpocząć reakcje syntezy, w tym przypadku m.in. białek.

Dzienne, przeciętne zapotrzebowanie organizmu na kreatynę wynosi ok. 2 gramy, przy czym połowę z tego można uzyskać stosując zdrową, dobrze zbilansowaną dietę, z odpowiednią ilością mikroelementów i witamin.

suplementy na masę keratynaphotoxpress.com


Zasady stosowania kreatyny w postaci suplementów:
- Praktycy zalecają dwa sposoby używana: w cyklach z fazą nasycania lub bez tej fazy. Dostarczanie kreatyny w postaci suplementu powinno odbywać się z przestrzeganiem przerw pomiędzy cyklami. Stwierdzono, że zdolność mięśnia do magazynowania zwiększonej ilości kreatyny słabnie po ok. 4-6 tyg. i nie zmienia tego zwiększenie suplementacji kreatyny. Z tego właśnie powodu po każdym cyklu zalecane jest zrobienie przerwy na ok. 3 tyg.

- Kreatynę zaleca się przyjmować na pusty żołądek, przed treningiem, po treningu, pomiędzy głównymi posiłkami, rozpuszczoną w wodzie lub soku. Niektórzy dla wzmocnienia efektu zalecają przyjmowanie jej z dodatkiem glukozy - by uskutecznić wchłanianie suplementu do komórek mięśniowych.

- Z diety należy wykluczyć używki zawierające kofeinę, która negatywnie wpływa na przyswajanie kreatyny i pamiętać o zwiększeniu podaży płynów.

- Cykl przyjmowania kreatyny składa się z fazy nasycania, podtrzymywania i odpoczynku. Każdy z cyklów przyjmowania suplementu powinien zaczynać się od fazy nasycania, czyli dostarczania kreatyny do mięśni.

Uwaga:

Wśród skutków ubocznych stosowania kreatyny wymienia się: nudności, skurcze żołądka, wzdęcia, częstomocz, nieprzyjemne, bolesne kurcze mięśni. Istnieją też doniesienia, że zbyt duże jednostkowe spożycie kreatyny może prowadzić do uszkodzenia nerek.

Na co pomaga dziewanna?
Jak stosować czopki glicerynowe?
Stosowanie tranu w diecie dziecka. Zobacz jak to robić!
Okłady - jaki rodzaj wybrać
Na co pomaga szałwia? Jak nią leczyć?
Jak stosować leki osłonowe?
0
oceń poradę:

Redakcja serwisu spec.pl zastrzega, iż publikowane porady mają jedynie charakter informacyjny. W szczególności dotyczy to porad prawnych, podatkowych i innych, których udzielanie regulują osobne przepisy. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikłe z zastosowania się do opublikowanych treści.