Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie.
Styl Życia » Siłownia i Trening » Aerobic układy, Aerobic kroki

Zobacz podstawowe kroki aerobiku!

Informacje o poradzie

SylwiaSylwia

autor porady:
Sylwia Załuńska

spec. działu: Siłownia i Trening, Kulinaria

dodano: 2010-12-29 09:57:46

wyświetleń: 25571

Słowa kluczowe

zobacz również

Układ choreograficzny na zajęcia typu fitness składa się z połączenia podstawowych kroków fitness. Układy można tworzyć na stepie, jak i bez niego w rytm energicznej muzyki. Oto podstawowe kroki wykorzystywane do tworzenia układów choreograficznych na zajęciach fitness.

Podstawowe kroki w aerobiku:
Na podłodze:
Marsz – maszerujesz w miejscu, podnosząc kolana do góry.

Step Touch – odstaw prawą nogę w bok i przystaw do niej lewą, odstaw lewą w bok i dostaw prawą.

Step Out – stań w rozkroku, ciężar ciała przenieś raz na lewą nogę, palcami stóp lewej nogi dotknij delikatnie podłogi, następnie przenieś ciężar ciała na drugą nogę i powtórz tę czynność.

Heel Back – stojąc w szerokim rozkroku ciężar ciała przenieś na lewą nogę, prawą nogę zegnij w kolanie tak, aby utworzyła kąt prosty, następnie przenieś ciężar ciała na prawą nogę i podnieś w ten sam sposób lewą nogę.

V-Step – stań na złączonych wyprostowanych nogach. Prawą nogą zrób krok do przodu w prawo, a lewą nogą do w przodu w lewo, następnie wróć do pozycji wyjściowej zaczynając od prawej nogi.

Grape Vine – Stojąc w rozkroku, lewą nogę przełóż za prawą tak, aby się krzyżowały, następnie prawą zrób krok w bok i lewą znowu przełóż za prawą tak, aby się krzyżowały. Wracając z powrotem, rozpocznij od zrobienia kroku w bok lewą nogą, następnie prawą przełóż za lewą tak, aby się krzyżowały i znowu prawą zrób krok w bok i prawą przełóż za lewą.

Mambo – stawiając prawą lub lewą nogę w przód / bok / tył zakręć lekko biodrem.

Chasse – są to dwa kroki dostawne w jedną stronę i dwa kroki dostawne w przeciwną wykonywane w lekkim podskoku w bok / tył / przód.

Mambo Chasse – łączymy krok mambo i chase.

Jazz Square – wystawiamy prawą lub lewą nogę w przód tworząc nią półkole.

Na stepie:
Basic Step – postaw całą prawą stopę na stepie, następnie całą lewą, wracając na ziemię zacznij od prawej nogi później zdejmij lewą.

Knee Up – stojąc przed stepem, postaw lewą nogę na prawy boczny róg stepu, prawą nogę podnieś i ugnij w kolanie, schodząc postaw prawą nogę na ziemi, następnie lewą i powtórz czynność na drugą stronę.

Trzy kolana – stojąc przed stepem, postaw lewą nogę na prawy boczny róg stepu, prawą nogę podnieś, ugnij w kolanie i zrób nim trzy wykopy do przodu. Schodząc w dół rozpocznij od prawej nogi, powtórz czynność na drugą stronę.

Kick – stojąc przed stepem, postaw lewą nogę na prawy boczny róg stepu, prawą nogą zrób wykop w przód, schodząc ze stepu rozpocznij od prawej nogi, powtórz czynność na drugą stronę.

Tap – stań na złączonych nogach przed stepem. Palcami od stóp prawej nogi dotknij stepu, następnie powtórz czynność po kolei na lewą nogę, prawą i znowu na lewą.

Zobacz podstawowe kroki aerobiku - YouTube - esylwetka:


Chcesz mieć szczupłą talię? - Zobacz, jak ćwiczyć! (film)
Jak ćwiczyć z piłką rehabilitacyjną?
Ćwiczenia na przedramiona - Zobacz film!
Jak ćwiczyć na bieżni?
Jak się rozgrzać przed wejściem do basenu?
Ćwiczenia na skoliozę - przykłady ćwiczeń na kregosłup
3
oceń poradę:

Redakcja serwisu spec.pl zastrzega, iż publikowane porady mają jedynie charakter informacyjny. W szczególności dotyczy to porad prawnych, podatkowych i innych, których udzielanie regulują osobne przepisy. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikłe z zastosowania się do opublikowanych treści.