Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie.
Styl Życia » Siłownia i Trening » Rower stacjonarny odchudzanie, Rower stacjonarny efekty

Jakie efekty daje jazda na rowerze stacjonarnym?

Informacje o poradzie

SylwiaSylwia

autor porady:
Sylwia Załuńska

spec. działu: Siłownia i Trening, Kulinaria

dodano: 2010-12-22 14:25:18

wyświetleń: 22170

Słowa kluczowe

zobacz również

Jazda na rowerze jest bardzo przyjemną formą aktywności fizycznej. Podczas jazdy poprawiamy funkcjonowanie układu oddechowego i układu krążenia czego następstwem jest poprawa naszej sprawności fizycznej i wydolności organizmu. To nie wszystko! Powolna jazda na rowerze przez około godzinę pozwoli nam spalić do 300 kcal, natomiast podczas intensywnej jazdy możemy spalić nawet do 600 kcal w ciągu godziny.

- Systematyczne treningi na rowerze stacjonarnym kształtują mięśnie nóg oraz pośladków. Podnosi się sprawność układu mięśniowego.

- Inne partie ciała również biorą udział w jeździe na rowerze, są to biodra, mięśnie grzbietu oraz mięśnie brzucha. Jeśli nie lubisz robić brzuszków, jazda na rowerze jest świetną alternatywą, aby ukształtować płaski i umięśniony brzuszek.

- Jazda na rowerze zwiększa wydolność naszego organizmu.

- Podczas jazdy podnosi się ciśnienie krwi, co powoduje dotlenianie się mięśnia sercowego, które jest w mniejszym stopniu narażone na zawał czy choroby wieńcowe.

ćwiczenia na siłowniFot. sxc.hu


- Trening na rowerze uelastycznia żyły co powoduje spadek cholesterolu we krwi.

- Dynamiczna jazda pozwala wydalić z organizmu zbędne toksyny wraz z potem.

- Nasze płuca są bardziej dotlenione, powoduje to podwyższoną wentylację całego organizmu, dlatego poprawia się nasza odporność.

- Następuje poprawa przemiany materii, przyspiesza się metabolizm – przez co chudniemy.

- Podczas ćwiczeń zostaje wydzielany hormon szczęścia (endorfina), który powoduje, że jesteśmy szczęśliwi, natomiast hormony stresu zostają usuwane.

- Po zwiększeniu obciążenia mięśnie rozbudowują się i stają się silniejsze. W ten sposób możemy zastąpić ćwiczenia z obciążeniami na nogi.

Reasumując, jazda na rowerze jest prostą i przyjemną formą aktywności fizycznej. Ćwiczenia na rowerze może wykonywać każdy osoba starsza czy kobieta w ciąży. Jest to trening bezpieczny, ponieważ podczas jego wykonywania nie jesteśmy narażeni na wszelkiego rodzaju urazy. Efekty ćwiczeń nie są widoczne od razu. Tak jak podczas każdej aktywności fizycznej, tak jak i w tym wypadku, musimy uzbroić się w cierpliwość i posiadać dużo determinacji. Jeśli będziemy ćwiczyć systematycznie po miesiącu na pewno zobaczymy efekty – spadek wagi, wyrzeźbioną sylwetkę, wzmocnione mięśnie, a nawet lepsze samopoczucie.

 


Ćwiczenia po porodzie
Na czym polega trening Insanity? Zobacz film!
Jak ćwiczyć na rowerze stacjonarnym?
Jaki sprzęt wybrać do ćwiczeń brzucha?
Jak pokonać cellulit ćwiczeniami?
Sposób na trening - jak ćwiczyć z gumą?
4
oceń poradę:

Redakcja serwisu spec.pl zastrzega, iż publikowane porady mają jedynie charakter informacyjny. W szczególności dotyczy to porad prawnych, podatkowych i innych, których udzielanie regulują osobne przepisy. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikłe z zastosowania się do opublikowanych treści.