Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie.
Styl Życia » Siłownia i Trening » Jak zwiększyć pojemność płuc , Zwiększenie pojemności płuc – ćwiczenia.

Jak zwiększyć pojemność płuc?

Informacje o poradzie

SylwiaSylwia

autor porady:
Sylwia Załuńska

spec. działu: Siłownia i Trening, Kulinaria

dodano: 2010-12-28 15:24:18

wyświetleń: 8573

Słowa kluczowe

zobacz również

Pojemność płuc jest to maksymalna ilość powietrza, jaka jest w stanie zmieścić się w płucach człowieka. Można ją zmierzyć w trakcie wdechu i wydechu. Im większa pojemność płuc, tym większa ilość energii dostarczana jest do organizmu, ponieważ to właśnie tlen jest ową energią.

Duża pojemność płuc oznacza wolniejsze tempo osłabiania organizmu w czasie treningu, dzięki czemu jesteśmy w stanie dłużej ćwiczyć, spalimy więcej kalorii podczas jednego treningu.

Pojemność płuc jest uzależniona od kilku czynników: aktywności fizycznej, płci oraz wieku. Największą pojemnością dysponują sportowcy, przede wszystkim pływacy i biegacze długodystansowi, kolarze, osoby aktywne fizycznie oraz piosenkarze, muzycy i osoby grające na instrumentach dętych. Mając dużą pojemność płuc, jesteśmy zdrowsi. Na szczęście można ją zwiększyć dzięki ćwiczeniom aerobowym i oddechowym.

Ćwiczenia aerobowe takie jak pływanie, jazda na rowerze, biegi długodystansowe, niestety w znacznie mniejszym stopniu wpływają bezpośrednio na pojemność płuc w porównaniu do ćwiczeń oddechowych.

Ćwiczenia oddechowe:

1.Weź kartkę papieru, podejdź do ściany i przyłóż do niej kartkę. Weź głęboki wdech, puść kartkę i wydmuchuj powietrze tak, aby pozostała w jednym miejscu przez jak najdłuższy czas. Nie wydmuchuj całego powietrza od razu, postaraj się robić to w jak najdłuższym czasie. Powtórz czynność kilka razy.

2.Stań przed lustrem, weź głęboki wdech i zacznij na nie chuchać. Spróbuj na jednym wdechu pokryć chuchem jak największą powierzchnię lustra. Powtórz ćwiczenie kilka razy.

3.Nabieraj stopniowo powietrza krótkimi wdechami najdłużej jak potrafisz, następnie wydychaj również stopniowo powietrze krótkimi wydechami.

4.Weź głęboki wdech i spróbuj na tym jednym wdechu nadmuchać jak największy balon.


Jak zwiększyć masę mięśniową?
Ćwiczenia na koordynację ruchową
Ćwiczenia ze skakanką - zobacz, jak poprawnie je wykonywać! (film)
Na czym polega trening obwodowy?
Trening cardio - jakie są rodzaje ćwiczeń aerobowych?
Jak ćwiczyć na rowerze stacjonarnym?
4
oceń poradę:

Redakcja serwisu spec.pl zastrzega, iż publikowane porady mają jedynie charakter informacyjny. W szczególności dotyczy to porad prawnych, podatkowych i innych, których udzielanie regulują osobne przepisy. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikłe z zastosowania się do opublikowanych treści.