Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie.
Styl Życia » Siłownia i Trening » Ćwiczenia ze sztangą, Jak ćwiczyć ze sztangą

Jak ćwiczyć ze sztangą? - Ćwiczenia ze sztangą

Informacje o poradzie

JoannaJoanna

autor porady:
Joanna Rayzacher

spec. działu: Uroda, Styl Życia, Dom i Ogród

dodano: 2010-08-02 13:13:43

wyświetleń: 9207

Słowa kluczowe

zobacz również

Ćwiczenia ze sztangą, w sposób niezwykle efektywny, poprawiają wygląd naszej klatki piersiowej. Mięśnie są ładnie zarysowane, a muskulatura prezentuje się naprawdę efektownie.

Oczywiście ze sztangą może ćwiczyć każdy, niezależnie od płci. Jednak jeśli kobiety decydują się na trening z użyciem sztangi to powinny pamiętać, iż te bardziej forsowne, mogą wpłynąć na deformacje piersi. Zestaw ćwiczeń ze sztangą, w związku z tym, iż jest dość obciążającym, stosujemy tylko dwa razy w tygodniu. Zawsze kiedy je wykonujemy musimy być świadomi swojej postawy gdyż, jej niewłaściwość, może prowadzić do groźnych kontuzji. Pamiętajmy również o tym, że nadmierna ilość ćwiczeń ze sztangą (więcej niż dwa razy w tygodniu) może doprowadzić do tzw. „zerwania mięśni”.

Przykładowe ćwiczenia ze sztangą:
1.Zaczynając ćwiczenia przyjmujemy postawę wyprostowaną. Chwytamy sztangę na szerokości barków. Pamiętajmy przy tym o ułożeniu dłoni aby były zwrócone na zewnątrz i aby ramiona były wyprostowane. Sztanga ułożona powinna być na górnej powierzchni ud. Poruszamy przedramieniem zginając w łokciach ręce. W ten sposób unoś sztangę, po kole, w ruchu od strony ud do brody. Powolutku po tym samym torze należy opuszczać ciężar. Na koniec zawsze wracamy do pozycji wyjściowej.   
2.Leżąc na plecach trzymamy sztangę na wyprostowanych rękach pamiętajmy przy tym aby trzymać je nieco szerzej niż barki. Bardzo powoli opuszczamy sztangę, uginając łokcie - w jego efekcie mamy dotknąć sztangą klatki piersiowej. Gdy to nastąpi wypychamy sztangę do pozycji wyjściowej.
3.Kolejne ćwiczenie jest podobne z tą różnicą, iż jest bardziej wąski rozstaw dłoni tak, że prawie stykają się ze sobą. Próżnica jest również w ruchu powrotny - jest zdecydowanie powolniejszy. Pozycja leząca na ławce, głowa ma być oparta o jej skraj. Za naszą głową, na podłodze, leży sztanga. Chwytamy ja dłońmi, w zestawie węższym niż barki. Przenosimy sztangę ponad głową przy lekko zgiętych łokciach. Na koniec - bardzo powoli powracamy do pozycji wyjściowej.


Na czym polega trening interwałowy?
Ćwiczenia z balonem - jak urozmaicić ćwiczenia w domu?
Zobacz podstawowe kroki aerobiku!
Chcesz mieć szczupłą talię? - Zobacz, jak ćwiczyć! (film)
Jak obliczyć odpowiednie tętno podczas ćwiczeń?
Jak ustalić plan treningowy na odchudzanie?
4
oceń poradę:

Redakcja serwisu spec.pl zastrzega, iż publikowane porady mają jedynie charakter informacyjny. W szczególności dotyczy to porad prawnych, podatkowych i innych, których udzielanie regulują osobne przepisy. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikłe z zastosowania się do opublikowanych treści.