Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie.
Styl Życia » Siłownia i Trening » Trening wytrzymałościowy , Ćwiczenia na wytrzymałość

Jak ćwiczyć wytrzymałość? Ćwiczenia na wytrzymałość

Informacje o poradzie

SylwiaSylwia

autor porady:
Sylwia Załuńska

spec. działu: Siłownia i Trening, Kulinaria

dodano: 2010-12-29 12:54:36

wyświetleń: 12770

Słowa kluczowe

zobacz również

Trening wytrzymałościowy to rodzaj wysiłku obejmujący ćwiczenia aerobowe, których celem jest poprawa pracy serca oraz układu krążenia. Serce i płuca osoby wykonującej tego typu aktywność fizyczną, są zmuszone do ciężkiej pracy, dzięki czemu wzrasta ich wydajność i poprawia się ich kondycja.

Uprawiając treningi wytrzymałościowe, zmniejszamy ryzyko zawału serca czy rozwoju choroby wieńcowej. Spada również poziom cholesterolu we krwi, wzmacnia się układ kostny, zmniejsza się ciśnienie krwi. Regularne treningi aerobowe polepszają Twój metabolizm, dzięki czemu z łatwością stracisz kilka kilogramów w ciągu kilku miesięcy.

Typowy trening wytrzymałościowy powinien trwać od 20 do 90 minut. Osobom początkującym zaleca się ćwiczenia 20-minutowe prowadzone w wolnym tempie. Z biegiem czasu należy zwiększać długość ćwiczeń.

Najbardziej efektywnymi sportami wchodzącymi w skład treningu wytrzymałościowego są:

Jazda na rowerze – jest to jedna z najprzyjemniejszych form spędzania wolnego czasu, w dodatku świetnie wpływa na pracę płuc, jest dobrą metodą na spalanie kalorii, pobudza krążenie oraz zwalcza cellulitis. W czasie jazdy na rowerze nasze serce transportuje ogromną ilość tlenu do wszystkich komórek ciała. Jazda na rowerze jest dobrym treningiem siłowym oraz doskonale działa na mięśnie nóg i pośladków.

Biegi – dzięki nim utrzymamy dobrą formę, poprawimy kondycję i zrzucimy dużo niechcianych kilogramów. Trzeba jednak pamiętać, aby biegać wolno, ale za to długo. Dopiero po przeszło 20 minutach ćwiczeń zaczynamy spalać tłuszcz.

Skakanie na skakance – dzięki niemu nie tylko wzmocnimy nogi, ale również mięśnie brzucha i ramion. Już w ciągu 15 minut możemy spalić aż 150 kalorii. Poza tym skakanka jest bardzo tanim i poręcznym sprzętem, możemy ją nabyć w każdym sklepie z działem sportowym. Ten mały sprzęt możemy zabrać ze sobą wszędzie i ćwiczyć w każdej wolnej chwili.

Pływanie – poprawi ono pracę i wielkość płuc, doda nam energii, witalności i ochoty do życia, wyrzeźbi mięśnie całego ciała. Podczas pływania spala się dużo kalorii i zbędne kilogramy. W dodatku ta przyjemna forma aktywności fizycznej poprawi naszą kondycję i samopoczucie.

Podobne porady:


5
oceń poradę:

Redakcja serwisu spec.pl zastrzega, iż publikowane porady mają jedynie charakter informacyjny. W szczególności dotyczy to porad prawnych, podatkowych i innych, których udzielanie regulują osobne przepisy. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikłe z zastosowania się do opublikowanych treści.