Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie.
Styl Życia » Siłownia i Trening » Ćwiczenia na bieżni, Bieżnia fitness

Jak ćwiczyć na bieżni?

Informacje o poradzie

SylwiaSylwia

autor porady:
Sylwia Załuńska

spec. działu: Siłownia i Trening, Kulinaria

dodano: 2010-12-23 11:27:55

wyświetleń: 9582

Słowa kluczowe

zobacz również

Bieżnia jest urządzeniem, które umożliwia wykonywać ćwiczenia biegowe i chodziarskie. Jest znakomitą alternatywą dla osób lubujących się w joggingu w deszczowe lub zimowe dni. Treningi na bieżni zaleca się osobom w każdym wieku niezależnie od stopnia aktywności fizycznej, ponieważ do stawiania swoich pierwszych kroków związanych z aktywnością fizyczną można wyko korzystać właśnie bieżnie.

Ćwicząc na bieżni możemy zrzucić zbędne kilogramy, poprawić kondycję, wzmocnić układ krążenia poprawić pracę serca oraz samopoczucie. Podczas ćwiczeń na bieżni pracują mięśnie łydek, ud i pośladków oraz uelastycznia się całe nasze ciało. Podczas intensywnego biegu wprawiamy w ruch ręce, dzięki czemu ramiona, mięśnie brzucha i klatka piersiowa modelują się.

Nowoczesne, skomputeryzowane bieżnie posiadają konsolę które posiadają różnego rodzaju parametry, im większa ilość parametrów tym bardziej urozmaicony trening możemy realizować. Najbardziej powszechnymi parametrami są: czas trwania ćwiczeń, przebyty dystans, tętno i ilość spalonych kalorii. Po wpisaniu wieku, wagi oraz tempa ćwiczeń komputer jest w stanie podczas ćwiczeń obliczyć dokładną ilość spalonych przez nas kalorii.

Jak ćwiczyć:
Ćwiczenia na bieżni mogą być niebezpieczne, ponieważ trenując w nieodpowiednim stroju, łatwo o wypadek. Nastawiając się trening biegowy na bieżni zadbaj o odpowiednie buty – wygodne, takie które nie obcierają i mają odpowiedni rozmiar do twoich stóp. Ubierz się swobodnie, ale tak, aby rzeczy nie krępowały w żaden sposób twoich ruchów.

Zaczynając trening na bieżni przyjmij wyprostowaną pozycję ciała, wciągamy brzuch, brodę podnosimy lekko do góry, w trakcie ćwiczeń nie spoglądamy w dół, na stopy. Kroki podczas marszu czy biegu winny być długie i pełne, zawsze staramy się maszerować na początku bieżni, nie na końcu ponieważ chwila nie uwagi może spowodować upadek, ręce ugięte w łokciach.

Biegając systematycznie, co najmniej 3 razy w tygodniu od 40 do 60 minut możemy szybko zgubić niechciane kilogramy, spalić mnóstwo kalorii oraz wyrzeźbić sylwetkę. Ćwicząc po 90 minut co drugi dzień znacznie poprawimy swoją kondycję , dzięki czemu podczas ćwiczeń wolniej będziemy się męczyć. Osobom początkującym zalecamy ćwiczenia około 20 minut truchtem.


Jak ćwiczyć na rowerze stacjonarnym?
Jak zwiększyć pojemność płuc?
Skuteczne ćwiczenia na jędrne uda bez cellulitu - krok po kroku
Jakie efekty daje jazda na rowerze stacjonarnym?
Czy sterydy anaboliczne są zdrowe?
Ćwiczenia po porodzie
2
oceń poradę:

Redakcja serwisu spec.pl zastrzega, iż publikowane porady mają jedynie charakter informacyjny. W szczególności dotyczy to porad prawnych, podatkowych i innych, których udzielanie regulują osobne przepisy. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikłe z zastosowania się do opublikowanych treści.