Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie.
Styl Życia » Siłownia i Trening » Joga odchudzanie , Czy joga odchudza

Czy joga odchudza?

Intensywność ćwiczeń nie jest raczej pierwszym określeniem, które przychodzi nam do głowy, gdy myślimy o jodze. Utożsamia się ją raczej z mało dynamicznym przechodzeniem w kolejne pozycje, ćwiczeniem miarowych oddechów, które, owszem, przyczynią się do ogólnej poprawy kondycji fizycznej, ale priorytetowym nadal pozostanie działanie terapeutyczne, kojące umysł i ciało. Czy w związku z tym w jodze nie ma miejsca na odchudzanie?

To prawda - jogi nie można sprowadzić jedynie do zwykłej gimnastyki i należy postrzegać ją raczej jako szerszy system samodoskonalenia ciała, ducha i umysłu. Nie przekreśla to jednak jej odchudzających właściwości, nawet jeśli mówić można o nich jako raczej o efekcie ubocznym. Nie jest jednak prawdą, że praktykowanie jogi wyklucza intensywny wysiłek fizyczny, a co za tym idzie, znaczny ubytek kalorii. Najskuteczniejsza w walce ze zbędnymi kilogramami będzie odmiana ćwiczeń zwana Asztanga joga. Sekwencje pozycji w tym przypadku następują po sobie dynamicznie w określonej kolejności tworząc spójny układ choreograficzny. Pomiędzy asanami (pozycjami) nie ma żadnych przerw - całość jest bardzo dynamiczna i naprawdę możemy się wykonując taki jeden układ zmęczyć. Nie bez przyczyny joga jest tak bardzo popularna wśród gwiazd obsesyjnie wręcz dbających o figurę. Asztanga joga to zresztą nie tylko spory ubytek kalorii. Jest to przy okazji skuteczny sposób modelowania smukłej, rozciągniętej i silnej sylwetki.

Praktyka jogi ma jednak jeszcze dużo głębsze działanie. Regularne ćwiczenia wpływają korzystnie na funkcjonowanie całego układu pokarmowego, od trawienia zaczynając, na wydalaniu kończąc. Nieocenione jest działanie jogi na metabolizm. Nawet jeśli joga ustępuje intensywnością ćwiczeń przykładowo aerobikowi, w większy sposób przyczynia się do uelastycznienia ciała i zbudowania masy mięśniowej, co w konsekwencji prowadzi do zwiększenie tak zwanej bazowej przemiany materii. Na tym jednak jej cudowne działanie się nie kończy. Pod wpływem ćwiczeń reguluje się gospodarka hormonalna organizmu, przede wszystkim dochodzi do zwiększenia wydzielania kortyzolu, co w efekcie powoduje zmniejszenie łaknienia. Dzięki jodze cały czas będzie towarzyszyć nam uczucie lekkości. Nie będziemy już potrzebować jeść tak dużo, by pokryć dzienne zapotrzebowanie organizmu na kalorie. Przez to, że spadnie nam apetyt, nie będziemy już nawet nie tyle potrzebować, co mieć na to ochoty.

Na koniec warto jeszcze wspomnieć o, kto wie czy nie najważniejszym, aspekcie jeśli mowa o odchudzających właściwościach jogi. Jak już wspomniano na początku, spadek masy ciała nie powinien być głównym motywatorem podjęcia ćwiczeń, a raczej pożądanym efektem ubocznym. Joga z założenia pomoże zmienić sam stosunek do odchudzania. Negatywne nastawianie i kojarzenie procesu gubienia zbędnych kilogramów z bardzo ciężką i z nie rzadko syzyfową pracą, przekreśla nasze wysiłki już na stracie. Joga pozwala zmienić taki stosunek, uczy samoświadomości i akceptacji. Dzięki niej doceniamy sprawność fizyczną i zaczynamy czerpać radość z każdego ruchu. Nie bez znaczenie jest tu zwiększone wydzielanie się hormonu szczęścia - endorfiny, które, tak na dobra sprawę, towarzyszy każdej aktywności fizycznej. Po sesji z jogą nie będziemy już musieli uzupełniać ich niedoborów tabliczką czekolady czy ociekającymi tłuszczem frytkami. Dlatego nawet jeśli istnieją inne, szybsze i skuteczniejsze sposoby zrzucenia wagi, joga z pewnością należy do tych bardziej przyjemnych.

Podobne porady:


0
oceń poradę:

Redakcja serwisu spec.pl zastrzega, iż publikowane porady mają jedynie charakter informacyjny. W szczególności dotyczy to porad prawnych, podatkowych i innych, których udzielanie regulują osobne przepisy. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikłe z zastosowania się do opublikowanych treści.