Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie.
Styl Życia » Siłownia i Trening » Ćwiczenia na skoliozę, Skolioza kręgosłupa ćwiczenia

Ćwiczenia na skoliozę - przykłady ćwiczeń na kregosłup

Informacje o poradzie

SylwiaSylwia

autor porady:
Sylwia Załuńska

spec. działu: Siłownia i Trening, Kulinaria

dodano: 2010-12-22 11:45:04

wyświetleń: 88217

Słowa kluczowe

zobacz również

Skolioza zwana jest również bocznym skrzywieniem kręgosłupa jest chorobą, której wtórują zmiany w całym narządzie ruchu. Objawem tej choroby jest na przykład wygięcie kręgosłupa na bok. Skolioza najczęściej występuje u dzieci w wieku od 10 do 18 lat, lecz zdarza się również u dorosłych osób. Choroba ta chodź bardzo powszechna jest zjawiskiem idiopatycznym (jej przyczyny nie są znane). Aby zapobiegać i leczyć skoliozę, należy uczęszczać na gimnastykę rehabilitacyjną lub zacząć pływać. W poważnych przypadkach należy udać się do lekarza specjalisty.

Oto kilka ćwiczeń które zapobiegają i wspomagają w leczeniu skoliozy.

Ćwiczenia:
1. Do tego ćwiczenia potrzebna będzie piłka do tenisa. Połóż się na brzuchu. Złącz wyprostowane nogi. Ręce wyciągnij przed siebie, trzymając w obydwu dłoniach piłeczkę. Podnieś głowę oraz wyprostowane ręce z piłeczką. Wyciągnij wyprostowany kręgosłup. Powtórz to ćwiczenie 10 razy.

2. Połóż się na brzuchu. Złącz wyprostowane nogi. Rękoma wykonuj ruch, taki jak podczas pływania żabką: wyprostuj ręce przed sobą następnie przenieś wyprostowane w bok i zegnij tak, aby dłonie znalazły się na wysokości ramion. Powtórz ćwiczenie 10 razy.

3. Leżąc na brzuchu, wyprostuj ręce i klaszcz dłońmi (nie zginaj rąk w łokciach). Klaszcz przez około minutę.

4. Stań przy ścianie tak, aby głowa, plecy, pośladki i nogi dotykały były do niej (ściany) „przyklejone”. Staraj się wyprostować jak najbardziej, nie odrywając ciała od ściany.

5. Połóż się na plecach, ręce ułóż wzdłuż tułowia. Podnieś ugięte w kolanach nogi i wykonuj tzw. rowerek. Wykonaj 3 serie po 1 minucie ćwiczeń.

6. Uklęknij na podłodze, ręce od dłoni do łokci oprzyj na podłodze. Głowę podnieś w górę i wypchnij daleko w przód, tułów wygnij tak aby kręgosłup stworzył literę U, następnie powoli opuść głowę w dół a kręgosłup wygnij tak aby utworzyło odwróconą o 180 stopni literę U. Powtórz to ćwiczenie w 3 seriach po 10 powtórzeń.

7. Uklęknij na podłodze, następnie pośladkami usiądź na nogach. Klatkę piersiową wraz z wyprostowanymi rękoma wypchnij do przodu. Ręce i głowę oprzyj o podłogę. Kręgosłup postaraj się mieć wyprostowany. Wyciągaj ręce daleko w przód. Wytrzymaj w tej pozycji 30 sekund, zrób przerwę – 5 sekund i wróć do wyciągania jak najdalej dłoni. Pamiętaj, aby nie odrywać pośladków od nóg. Powtórz ćwiczenie 10 razy.

8. Połóż się na podłodze, wyprostuj i złącz nogi. Podnieś głowę wraz z klatką piersiową, ręce oprzyj o podłogę tak, aby znajdowały się pod klatką piersiową. Głowę podnoś wysoko do góry wyginając przy tym klatkę piersiową w przód, wytrzymaj w tej pozycji 5 sekund. Powoli wróć do pozycji wyjściowej. Powtórz ćwiczenie 10 razy.

Zobacz przykłady ćwiczeń na kręgosłup - YouTube:

Podobne porady:


4
oceń poradę:

Redakcja serwisu spec.pl zastrzega, iż publikowane porady mają jedynie charakter informacyjny. W szczególności dotyczy to porad prawnych, podatkowych i innych, których udzielanie regulują osobne przepisy. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikłe z zastosowania się do opublikowanych treści.