Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie.
Styl Życia » Siłownia i Trening » Ćwiczenia ABS na brzuch, Co to jest ABS

Ćwiczenia ABS na brzuch

Informacje o poradzie

MiłoszMiłosz

autor porady:
Miłosz Roborzyński

spec. działu: Sport i Hobby

dodano: 2010-08-24 14:37:59

wyświetleń: 19963

Słowa kluczowe

zobacz również

W wielu fitness klubach zauważymy w programie zajęć ćwiczenia o dziwnie brzmiącej nazwie ABS. Zajęcia ABS stanowią opcję dla osób, które chciałyby więcej czasu poświęcić na ćwiczenia brzucha, aby wzmocnić jego mięśnie, nadać mu piękniejszy kształt oraz spalić tkankę tłuszczową jego okolic.

Brzuch stanowi tą część naszego ciała, która dla wielu z nas jest przyczyną kompleksów. Marzymy o pięknym płaskim brzuchu i możliwości założenia obcisłych spodni i niemyśleniu o jego wciąganiu. Ćwiczenia ABS mogą nam pomóc w osiągnięciu tego stanu.

Ćwiczenia ABS skupiają się głównie na pracy z brzuchem, dlatego, jeśli nie miałeś jeszcze okazji na zorientowanie się, jak dokładnie wyglądają takie ćwiczenia ani nie ćwiczysz zbyt intensywnie mięśni brzucha, koniecznie wybierz poziom dla początkujących.

Zajęcia ABS są dostępne na różnych poziomach zaawansowania, jednak należy je przechodzić po kolei, zaczynając od poziomu podstawowego i przechodząc dalej, kiedy nasze mięśnie brzucha się wzmocnią i będziemy w stanie podołać bardziej zaawansowanym technikom ćwiczeń.

Trening ABS bazuje głównie na doskonaleniu mięśni brzucha i jego sekret tkwi nie tylko w wyborze odpowiednich ćwiczeń, ale także w ich łączeniu. Sekwencje ćwiczeń stanowią ważny element  zajęć i sprawiają, że nasz wysiłek jest bardziej efektywny.

Jak podczas każdego rodzaju treningu, tak i wówczas, kiedy zdecydujemy się na ćwiczenia ABS, należy wykonywać je regularnie. Bywanie na nich raz na czas nie przyniesie nam efektu. Najlepiej udać się do klubu fitness na zajęcia minimum dwa razy w tygodniu, wtedy efekty będą widoczne, natomiast jeśli zależy nam na szybkiej poprawie naszej kondycji i stanu naszego brzucha, trzy razy na tydzień będzie idealnie. Przy takiej częstotliwości zawsze efekty są szybkie i ciągle jest ich więcej.

Sekretem ćwiczeń ABS i odczuwanego szybkiego rezultatu jest to, iż wykonujemy ruchy, które przekraczają granicę przyzwyczajenia naszego brzucha, uaktywniamy bowiem te mięśnie bardziej, niż na co dzień. Poza tym na treningach ABS ćwiczymy wszystkimi partiami mięśni brzucha, dlatego też zajęcia nie są monotonne – wykonujemy polecenia instruktora w różnych pozycjach.

Najważniejszą zaletą treningu jest to, że ćwiczenia bazują na intensywnym wykorzystaniu mięśni brzucha, nie zaś na jedynie uaktywnieniu ich funkcji wspomagającej.

Uczęszczając na zajęcia ABS regularnie, w krótkim czasie nadamy swoim mięśniom brzucha piękny kształt, będziemy bardziej wytrzymali oraz poprawimy nasze samopoczucie.


Jak ćwiczyć na stepperze?
Jakie efekty daje jazda na rowerze stacjonarnym?
Wybierz z nami ćwiczenia na spalanie tłuszczu!
Jak ćwiczyć na siłowni? - program ćwiczeń
Skuteczne ćwiczenia na jędrne uda bez cellulitu - krok po kroku
Fitball - na czym polegają ćwiczenia z piłką? Zobacz film!
3
oceń poradę:

Redakcja serwisu spec.pl zastrzega, iż publikowane porady mają jedynie charakter informacyjny. W szczególności dotyczy to porad prawnych, podatkowych i innych, których udzielanie regulują osobne przepisy. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikłe z zastosowania się do opublikowanych treści.