Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie.
Praca i Finanse » Firma » Agencja ubezpieczeniowa - zakładanie firmy, Jak założyć agencję ubezpieczeniową

Jak założyć agencję ubezpieczeniową?

Pierwszym krokiem w założeniu agencji ubezpieczeniowej jest założenie przez nas działalności gospodarczej. Nie zapomnijmy żeby jako przedmiot swojej działalności wpisać: pośrednictwo ubezpieczeniowe. By jednak móc prowadzić agencję ubezpieczeniową należy spełniać pewne wymagania. Po pierwsze zostać agentem ubezpieczeniowym, co wiąże się z odbyciem odpowiednich szkoleń.

Wymagane są 2 typy szkoleń: tzw. szkolenie ogólne - obejmujące podstawową wiedzę z zakresu ubezpieczeń, rynku ubezpieczeniowego, prawa, itp. zagadnień, oraz szkolenie produktowe - obejmujące wiedzę specjalistyczną z dziedziny produktów ubezpieczeniowych, oferowanych przez konkretną firmę ubezpieczeniową, z którą kandydat na agenta zamierza podjąć współpracę. Ponadto nie możemy być karani, musimy posiadać pełną zdolność do czynności prawnych i co istotne, posiadać minimum średnie wykształcenie.

Dla wszystkich zakładających własną działalność gospodarczą, rząd i Unia Europejska przygotowała szereg udogodnień. Oczywiście założenie własnej działalności gospodarczej jest wyzwaniem, jak każde przedsięwzięcie i wymaga od nas olbrzymiego zaangażowania. Co możemy dostać już na początku?

- Darmowe szkolenia z zakładania działalności gospodarczej
- Dofinansowanie z PUP (średnio ok. 19 tys. złotych)
- Dofinansowanie UE (40 tys. złotych)
- Zniżki ZUS (przez pierwsze 2 lata)
- Działanie w ramach inkubatorów przedsiębiorczości

Pierwszym krokiem na drodze do własnej działalności gospodarczej jest skonstruowanie profesjonalnego biznes planu, może to zrobić sami, lub zlecić innej firmie. Osobiście namawiam do zabrania się do tego samemu, wszelkie informacje jakie zdobędziemy w trakcie tej pracy, na pewno później zaprocentują - dobrze jest jednak skonsultować nasze dzieło ze specjalistami. Podstawowy zakres biznes planu zawiera następujące punkty:


1.CHARAKTERYSTYKA PROWADZONEJ DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
1.Charakterystyka firmy
2.Cele
3.Analiza SWOT
2.PLAN MARKETINGOWY
1.Asortyment produkcji i usług oraz ceny
2.Charakterystyka odbiorców
3.Sytuacja na rynku i popyt na produkty/usługi
4.Konkurencja
5.Ceny
6.Dystrybucja
7.Promocja sprzedaży
8.Charakterystyka dostawców
3.PLAN DZIAŁALNOŚCI OPERACYJNEJ
1.Nakłady inwestycyjne z harmonogramem
2.Źródła finansowania
3.Plan ilościowy produkcji i sprzedaży
4.PLAN ZATRUDNIENIA
1.Kadra kierownicza
2.Zatrudnienie
3.Wynagrodzenia personelu
5.ANALIZA EKONOMICZNO-FINANSOWA PRZEDSIĘWZIĘCIA
1.Założenia do analizy ekonomiczno-finansowej
2.Harmonogram amortyzacji kredytu
3.Leasing (jeśli dotyczy)
4.Rachunek zysków i Strat za poprzednie lata oraz okres kredytowania
5.Rachunek Przepływów Pieniężnych za poprzednie lata oraz okres kredytowania
6.Bilans za poprzednie lata oraz okres kredytowania


Sprawnie skonstruowany biznes plan pozwoli nam ubiegać się o różne dofinansowania na otwarcie działalności gospodarczej.

Agencja ubezpieczeniowa jest specyficzną działalnością, gdyż sporo umów podpisujemy w terenie, więc na początku nie potrzebujemy mieć biura w centrum miasta, to jednak nie zwalnia nas z obowiązku posiadania siedziby firmy, potrzebnej do jej rejestracji.. Najważniejsze żeby Zanim ruszymy z biznesem, nawiązać współpracę z Towarzystwem Ubezpieczeniowym, które będziemy reprezentować.


E-firma - czym jest i jak ją założyć?
Na czym polega pomoc de minimis?
Jak założyć spółkę z o.o.?
Jak założyć spółkę cichą?
Jak najlepiej wybrać hosting dla firmy?
Pomysł na biznes w małej miejscowości
2
oceń poradę:

Redakcja serwisu spec.pl zastrzega, iż publikowane porady mają jedynie charakter informacyjny. W szczególności dotyczy to porad prawnych, podatkowych i innych, których udzielanie regulują osobne przepisy. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikłe z zastosowania się do opublikowanych treści.