Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie.
Motoryzacja » Użytkowanie Samochodu » Malowanie samochodu, Jak samemu pomalować samochód

Jak samemu pomalować samochód?

Samodzielne malowanie samochodu nie jest zadaniem prostym. Osobiście odradzam jego samodzielne wykonanie, jeśli zależy nam na jakości, z reguły efekt nie będzie taki jak oczekiwaliśmy. Jeżeli poruszamy się starym autem, które i tak wygląda nie najlepiej, to możemy pokusić się o próbę wychodząc z założenia, że „przecież i tak gorzej nie będzie”.

Lakierując samochód najlepiej używać lakieru akrylowego. Jego cena to około 250 zł za 1 litr. Do wyboru mamy mnóstwo odcieni i zawsze w sklepie lakierniczym istnieje możliwość dorobienia dowolnej ilości pożądanej przez nas mieszanki. Lakier akrylowy dość dobrze rozprowadza się na powierzchni i jest dość wydajny, 1 litr powinien wystarczyć nam na przeciętny nieduży samochód.

W sklepie z lakierami oprócz lakieru musimy zakupić jeszcze trochę innych artykułów. Należy dobrać odpowiednią ilość utwardzacza i rozpuszczalnika. Potrzebny będzie papier ścierny o różnych gradacjach, benzyna ekstrakcyjna, szpachlówka samochodowa. Przygotować też należy papierową taśmę malarską, trochę starych gazet lub folii.

Planując malowanie musimy dysponować kompresorem i pistoletem lakierniczym. Kompresor powinie mieć możliwie duży zbiornik, w przeciwnym wypadku będziemy musieli, co chwilę robić przerwy i odczekiwać aż nabije odpowiednie ciśnienie.

Gdy zgromadzimy wszystkie potrzebne artykuły musimy zadbać o miejsce, w którym będziemy lakierowanie przeprowadzać. Bez sensu jest malowanie „pod chmurką”, każdy podmuch wiatru będzie zdmuchiwał nam znaczną część rozpylonego lakieru, a przy okazji przyklejał mnóstwo pyłków i zabrudzeń do świeżo położonego lakieru.

Idealnym rozwiązaniem jest zamknięte, czyste pomieszczenie z dobrą wentylacją. Jeżeli jest w nim betonowa posadzka, to polewamy ją wodą, aby związać pył i zapobiec jego unoszeniu się.

Z samochodu najlepiej zdemontować możliwie jak najwięcej elementów, których nie chcemy lakierować. Jeżeli czegoś nie odkręcamy, to oklejmy to papierem i taśmą malarską.

Całą powierzchnię, którą chcemy lakierować musimy najpierw zmatowić przy pomocy papieru ściernego. Przy okazji możemy zaszpachlować i wygładzić wszelkie wgniecenia. Gdy już cała powierzchnia jest matowa, wycieramy ją dokładnie z pyłu i odtłuszczamy przy pomocy rozpuszczalnika lub benzyny ekstrakcyjnej.

Teraz samochód gotowy jest do lakierowania. Do zbiorniczka w pistolecie lakierniczym wlewamy odpowiednią ilość lakieru i utwardzacza. Lakier rozprowadzamy z pewnej odległości, płynnym ruchem ręki. Lepiej nałożyć kilka cieńszych warstw niż doprowadzić do powstania zacieków. Po nałożeniu każdej z warstw należy odczekać, zanim nałożymy kolejną. Lakier pozostawiamy do wyschnięcia. Po około 2–3 dniach możemy przystąpić do polerowania potrzebnego do uzyskania ostatecznego efektu.

Tak pomalowany samochód nie będzie wyglądał jak prosto z salonu, ale może też być znacznie lepiej niż przed malowaniem.

Uwaga:

Lepiej nie zabierajmy się za nakładanie lakieru typu metalic, jest to proces o wiele trudniejszy, więc efekt może być znacznie gorszy. Argumentem niech będzie dodatkowo znacznie większy koszt lakieru.

Podobne porady:


2
oceń poradę:

Redakcja serwisu spec.pl zastrzega, iż publikowane porady mają jedynie charakter informacyjny. W szczególności dotyczy to porad prawnych, podatkowych i innych, których udzielanie regulują osobne przepisy. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikłe z zastosowania się do opublikowanych treści.