Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie.
Komputery i Internet » Telefony (Mobile) » Odstąpienie od umowy – telefon, Jak i kiedy można odstąpić od podpisanej umowy

Umowa o telefon - Jak i kiedy można od niej odstąpić?

Informacje o poradzie

MarcinMarcin

autor porady:
Marcin Łabuś

spec. działu: Mobile, Finanse

dodano: 2011-09-12 11:56:21

wyświetleń: 10353

Słowa kluczowe

zobacz również

patron porady:
Simplik.pl

Simplik.pl
Od podpisanej umowy telekomunikacyjnej możemy odstąpić w pewnych sytuacjach i w określonym przepisami prawa terminie. Odstąpienie od umowy równoznaczne jest z sytuacją, w której umowy nie podpisaliśmy wcale. Konsekwencją odstąpienia od umowy jest jednak konieczność zwrócenia przedmiotów, których umowa dotyczyła.

 

Zawierając umowę telekomunikacyjną w salonach sprzedaży od umowy nie możemy odstąpić, bowiem potrzebę zakupu w rozumieniu prawa odczuliśmy jeszcze przed wejściem do niego. Zawierając umowę w takim miejscu klient dodatkowo ma czas na podjęcie decyzji o zawarciu umowy bądź też o odrzuceniu zaprezentowanej oferty. Poza punktem operatora możliwości do przemyśleń klient zazwyczaj nie ma, ponieważ to operator rozpoczyna kontakt handlowy.

Z uwagi na element zaskoczenia, stosowany przy podpisywaniu umowy „poza lokalem”, klient posiada ograniczoną zdolność do analizy proponowanej oferty, jak i do samej oceny wiarygodności drugiej strony umowy. W związku z powyższym klient podpisujący umowę „poza lokalem” posiada prawo odstąpienia od niej.

Klient może odstąpić od umowy, zawartej poza lokalem operatora, w terminie 10 dni od powzięcia informacji na temat posiadania takiej możliwości, jednak nie później niż 3 miesiące  od chwili podpisania umowy. W niektórych umowach można ponadto znaleźć zapisy mówiące o możliwości odstąpienia od umowy w ciągu miesiąca od jej podpisania. Warto zatem sprawdzić zapisy posiadanej umowy oraz sprawdzić, czy zapis taki widnieje w naszej umowie w sytuacji zawierania umowy np. drogą korespondencyjną, w obecności kuriera. Taką formę podpisywania umowy stosują niemal wszyscy operatorzy, informacje na temat możliwości odstąpienia od umowy powinny znaleźć się w zapisach nam przedstawionych.

Chcąc odstąpić od umowy, musimy zatem się pospieszyć. Nie można czekać z decyzją o odstąpieniu do ostatniej chwili. Najlepiej stosowne oświadczenie woli złożyć osobiście w punkcie obsługi operatora lub wysłać listem poleconym ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru. W przypadku osobistego doręczenia dokumentu do operatora należy zabrać dla siebie potwierdzenie złożenia odstąpienia. Potwierdzenie odbioru naszego oświadczenia służy jako dowód, w przypadku gdyby operator nie chciał przyjąć naszego odstąpienia lub też w sytuacji, gdy operator twierdziłby, że otrzymał takie oświadczenie za późno.

 

Uwaga:

W przypadku skutecznego odstąpienia uważa się, że umowa nie została zawarta. Zaś operator nie może wysuwać wobec klienta żadnych roszczeń. Abonent natomiast zobowiązuje się oddać otrzymany sprzęt telekomunikacyjny: telefon, modem lub komputer przenośny, w zależności od przedmiotu umowy, w stanie nienaruszonym, poza naturalnym zużyciem sprzętu podczas użytkowania.

Podobne porady:


5
oceń poradę:

Redakcja serwisu spec.pl zastrzega, iż publikowane porady mają jedynie charakter informacyjny. W szczególności dotyczy to porad prawnych, podatkowych i innych, których udzielanie regulują osobne przepisy. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikłe z zastosowania się do opublikowanych treści.